Måndag 7 Januari 2013

Hej på er! Måndag idag och ny vecka har startat! Och Theo hade sin första dag på förskolan efter ett två veckors långt lov :) Men skönt att komma tillbaka till rutinerna så nu hoppas jag att han somnar ikväll! För det ville han inte alls igår och han somnade nog inte fören efter 23:30 nånting -.- Men lite roligt var det i morse när jag gick in och väckte honom 05:45 ;) Han ville inte alls kliva upp då och jag fick en utskällning som hette duga ;P Men upp kom han iaf och i tid till förskolan kom han också! :)
 
Men en sak som jag irriterade mig på jäkligt mycket idag var att när jag kom till jobbet så fick jag reda på att skolan var stängd pga studiedag. Pedagogerna jag jobbar med tyckte att jag lika bra kunde gå hem då det inte fanns nånting för mig att göra, men då sa rektorn att jag kunde städa istället.. Kände mig rejält utnyttdjad då måste jag säga! Och städa?! Det var redan städat överallt så i 3 timmar satt jag och rullade upp garnnystan bara för att kunna rulla upp dom igen -.- Snacka om världelösa 3 timmar som jag garanterat kunde ha spenderat på så många andra sätt! Bara för att jag är där gratis så ska dom inte utnyttja en på det viset tycker jag, menmen.. Imorn är det vanlig dag igen tack och lov, men det blir en kort dag för min del då jag ska till sjukhuset igen och kolla ögonen.. Måste vara nå fel på dom då jag var och fotograferade ögonbottnen i oktober och ska då inte komma tillbaka fören om 1½ år, men blev kallad imorgon redan.. Så ja nånting måste det ju vara :/
 
Annars idag har jag varit rätt så produktiv måste jag säga ^^ När jag väl fick gå hem så började jag tvätta och städa bort julen helt och hållet! Sen hann jag inte så mycket mer då det var dags att åka till förskolan och hämta mitt hjärta för vi skulle till BVC :) Och äntligen har Theo börjat gått upp lite! :D Iofs så är det bara 2 hekto han har gått upp men iaf :D Sen efter BVC så åkte Theo iväg till badhuset med sin faster och sin kusin och där är dom än så vi får väl se hur trött min lilla älskling är när dom kommer hem ;) Hoppas iaf att han inte krånglar allt för mycket vid läggningen :)
Men iaf när han åkt så började jag ta ner alla kartonger med julsaker till källaren och sen gick jag med en del sopor så nu är det gjort för den här gången :) Känner att jag har hunnit med en del idag och det måste jag tacka Theo's faster för för hade inte Theo följt med henne så hade jag aldrig hunnit med allt :)
 
Nej nu ska jag surfa runt lite till innan jag sätter mig och gör rent kattlådan ^^
 
Ha en bra kväll! :)
 
Här var 2 av mina älsklingar inte så stora ♥
Theo är 1år och 7månader och Kelly är 8-9 veckor ;)
Augusti 2011 är bilden ifrån ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0